پانورکس‌ و ‌پری ‌اپیکال

عکس دندان (OPG)

عکس دندان در اسلامشهر

عکسبرداری از دندان ها با استفاده از اشعه ایکس کاربردها و روش های متنوعی داشته که در این قسمت به مهم ترین آنها اشاره شده و که اکثر خدمات عکس رادیولوژی دندان در اسلامشهر در مرکز تصویربرداری نصر نبوی ارائه می گردد.

انواع اصلی عکس دندان بدین ترتیب است:.

1) عکس بایت وینگ: در این روش بیمار فیلم عکس را گاز گرفته و بدین ترتیب نمای بهتری از تاج و حفره های دندان را به دندان پزشک ارائه کرده و به تشخیص وی کمک می نماید.

2)عکس اکلوزال: در این روش عکس دندان در اسلامشهر به صورت یک جا گرفته می شود و تمامی دندان ها در یک قاب قابل رویت است.

3)عکس پری اپیکال یا تک دندان: این کل عکس یک دندان از ریشه تا تاج در یک قاب نمایش داده می شود که بنا بر تشخیص دندان پزشک به تشخیص مشکلات در استخوان و ریشه دندان کمک می نماید.  

پر کاربردترین خدمات عکس رادیولوژی دندان در اسلامشهر با دستگاه های OPG و عکس تک بوده که در مرکز تصویربرداری نصر نبوی بهترین دستگاه های آن در حال بهره برداری است. در ادامه کاربرد این خدمات را به اطلاع می رسانیم.

عکس OPG دندان در اسلامشهر

OPG یا به اصطلاح عمومی عکس دندان در اسلامشهر روشی است که  می تواند تمام دندان ها را در هر دو فک از جمله مواردی که هنوز ظاهر نشده اند مانند دندان عقل را روی یک تصویر نشان دهد. مرکز تصویربرداری نصر نبوی مجهز به یکی از جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا برای گرفتن رادیولوژی دندان در اسلامشهر است.

 

 

دندانپزشکان توسط این روش تشخیصی می ‌توانند بسیاری از اختلالات دیگر که با عکس معمولی در جراحی های دندانی دیده نمی شود تشخیص دهند. به جهت بررسی هر چه دقیقتر و تشخیص صحیح دندانپزشک، کیفیت دستگاه مورد استفاده برای تهیه عکس دندان در اسلامشهر بسیار حائز اهمیت است. در مرکز تصویربرداری نصر نبوی، همانند کلیه دستگاه های تصویربرداری فعال در این مجموعه، از یک دستگاه OPG بسیار دقیق و جدید جهت گرفتن رادیولوژی دندان در اسلامشهر استفاده می شود.

از مهم ترین موارد تشخیصی عکس دندان در اسلامشهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برای بررسی وضعیت شکستگی دندان ها

 

 

    • وجود کیست در استخوان های فک

 

 

    • تومورهای فک و سرطان دهان

 

 

    • آسیب دیدگی دندان ها از جمله دندان های خرد شده

 

 

    • اختلالات فک که همچنین به عنوان اختلالات مفصل گیجگاهی فکی یا TMJ نیز شناخته می شوند

 

 

    • ارزیابی قبل از کشیدن دندان عقل

 

 

    • عفونت های دندانی یا عصب کشی دندان

 

 

    • ایمپلنت دندان

 

 

  • برای بررسی وضعیت دندان ها قبل از جراحی
عکس رادیولوژی دندان اسلامشهر

عکس تک دندان در اسلامشهر



یکی از انواع عکس دندان رادیوگرافی تک دندان بوده به که در آن دندانپزشک امکان بررسی یک یا دو دندان را به صورت دقیق تر و واضح تر می دهد. در این نوع عکس برداری دستگاه رادیوگرافی روی یک دندان متمرکز شده و دندان مورد نظر و دندان های کناری را در عکس به صورت کامل از ریشه تا تاج دندان عکس برداری می نماید. مرکز تصویربرداری نصر نبوی مجهز به بهترین و دقیق ترین عکس تک دندان در اسلامشهر است.

از مواردی که عکس تک دندان به تشخیص و درمان کمک بسزایی می کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1) اثرات پریودنتال به صورت دقیق تر
2) ایمپلنت که نیاز به بررسی دقیق ساختار ریشه و استخوان دارد.
3)حفره، گرانولوم و کیست موجود در محدوده مشخصی از دندان
4) بررسی های قبل و بعد جراحی
 

مزیتی دیگری که مرکز تصویربرداری نصر نبوی ایجاد کرده است، این است که طرف قرارداد کلیه بیمه ها جهت انجام امور OPG یا عکس دندان در اسلامشهر است. بیمه هایی از جمله تامین اجتماعی، سلامت، نوین و سایر بیمه هایی که لیست کامل آن را می توانید در صفحه بیمه های طرف قرارداد پیدا کنید.

جهت دریافت نوبت عکس در اسلامشهر با مرکز تصویربرداری نصر نبوی تماس بگیرید..

عکس تک دندان اسلامشهر | مرکز تصویربرداری نصر نبوی
عکس تک دندان در اسلامشهر

عوارض عکس دندان

اگرچه عکسبرداری رادیوگرافی از دندان به وسیله اشعه ایکس انجام می‌شود، میزان این اشعه در عکس دندان در اسلامشهر بسیار پایین است. بدین ترتیب اگر عکس برداری مکرر و بدون نظر دندان پزشک انجام نشود، خطری متوجه بیمار نخواهد بود. 

همچنین از لباس محافظ شکم و سینه و همچنین گردنبند محافظ تیرویید برای کاهش هرچه بیشتر این عوارض می‌توان استفاده نمود. به طور مثال اگر در دوران بارداری مجبور به گرفتن عکس رادیولوژی شدید حتما نسبت به استفاده از لباس‌های مخصوص جدی باشید.